۱۳۸۲/۰۱/۳۱

رفتار معلم

همش که نمیشه عشق و عاشقی ! امشب زدم تو کارآموزش و پرورش ومعلمان عزیز .
سال سوم دبیرستان بودم . امتحان انشای نوبت دوم بود . اون موقع بد جوری زده بودم تو نخ شعر گفتن . موضوع امتحان رفتار معلم با شاگردان بود . این شعرو توی جلسه امتحان تو همون یه ساعت گفتم . شدم شونزده !!

رفتار نیک و زیبا سرمشق نوجوان است
رفتار یک معلم , در نزد من چنان است
باید که نیک داند, احساس یک جوان را
زیرا که هر زمان او همراه نوجوان است
باید , که علم یابد , از درد کودکی کو
درچهرهاش به هردم اندوه و غم عیان است
باید , که بذر کارد , بذر محبت وعشق
در نزد او که بیند اشک از رخش روان است
چون بین نوجوانان شورو شعف عیان بود
باید, نشان دهد او آن دم که شادمان است
تشویق و رهنمایی از بهر آنکه هر دم
از بهر علم جویی از هر طرف دوان است
باید که سعی سازد در فهم مطلب آن دم
در فهم درس بیند , شاگرد ناتوان است
شاهد اگرچه گفتی آنرا که در دلت بود
مرد عمل نباشی , اینها همه بیان است

71/12/15 گوشه گیر

هیچ نظری موجود نیست: